Generelle oplysninger:

Remix by Sofie
Frederikssundsvej 180 C
2700 Brønshøj
CVR. nr. 20 38 54 99
Telefon: +45 49406080
Mail: kundeservice@remixbysofie.dk

Se åbningstider og oplysninger om butikken her.

FAQ

Bestilling af varer

Forudbestilling/preorder

Når du forudbestiller en vare, betyder det at varen ikke er ankommet fra vores leverandører endnu. Derfor kan man med en forudbestilling skrive sig op til varen, således at man er sikker på at få den, når den kommer hjem fra leverandøren. Flere af vores varer er meget populære, så derfor kan det være en god idé at forudbestille, hvis man vil være helt sikker på at få den. Når du forudbestiller, så betaler man med det samme, men beløbet hæves først ved afsendelse.

Køb af varer

Det er sikkert og simpelt at handle på Remix by Sofie’s webshop. Når du gennemfører en ordre på remixbysofie.dk, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Sørg altid for at tjekke at du har oplyst dine informationer korrekt. Bruger du en hotmail eller gmail, så er der stor sandsynlighed for, at ordrebekræftelsen havner i dit spam filter. Hvis der er fejl i den oplyste mail adresse, vil du ikke modtage en ordrebekræftelse eller mailen med track and trace nummer på din pakke. Pengene trækkes først den dag vi pakker, samt afsender din ordre. Pengene vil dog stå reserveret indtil dette sker.

Når vi pakker og afsender din ordre, så vil du modtage endnu en mail med et track and trace nummer. Her kan du selv følge varen via linket i den tilsendte mail. GLS afhenter varerne hos os, men de scannes først om aftenen på deres depot. Herefter vil der gå 1-3 hverdage før du modtager din pakke.

Vær opmærksom på at, hvis du har købt varer, som er i restordre, så sendes ordren først når alle varer er på lager. Se næste afsnit.

Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører. Da vi forhandler mange håndlavede produkter, så vil der kunne opleves perioder med udgåede farver eller modeller. Du kan altid sende en mail og så kan vi skrive dig op.

Afhent i butik:

Vælger du “afhentning i butik” af din ordrer, så ser vi gerne, at du afhenter hurtigst muligt – dog senest 30 dage efter. Herefter vil vi kontakte dig for at aftale forsendelse på din regning.

Restordre

Når du har bestilt en vare, som er i restordre, så afsendes hele ordren først når vi har alle varerne på lager. Det er forskelligt, hvor hurtigt de udsolgte varer kommer på lager. Dette skyldes, at det er håndlavede produkter og der kan gå alt fra 1 uge til 2 måneder. Du kan som udgangspunkt godt regne med, at udsolgte varer altid er bestilt. Desværre, så ved jeg ikke selv, hvornår de smelter en farve og har derfor svært ved at hjælpe med spørgsmål om, hvornår varen kommer på lager. Du kan til enhver tid skrive til kundeservice@remixbysofie.dk og få byttet varerne ud, hvis der er kommet andre på lager, som du kan bruge i stedet.

Udsolgte varer/ikke på lager.

De fleste af vores “ikke på lager” varer – er varer som kommer på lager igen. Benyt dig af vores service til at få besked, når den udsolgte varer – kommer på lager igen. Gå ind på den udsolgte varer og tryk på få besked, når varen er på lager.

Betaling

Remix by Sofie modtager betaling med Mobilpay, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK/Danske kroner og er inkl. moms.

Remix by Sofie bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kort oplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fragt og levering til Danmark

Remix by Sofie pakker og sender din ordre på alle hverdage, såfremt ordren er lagt på vores online shop inden kl. 12

Vi har valgt at samarbejde med GLS, men du vælger selv om du vil have tilsendt pakken til pakkeshop, erhverv eller privat. Pakken afhentes af GLS og får det første scan, når den ankommer til et GLS depot. Herefter sendes til din valgte pakke shop, arbejdsplads eller privat adresse.

Der er gratis fragt ved køb over 799 kr. til pakkeshop. Herunder betales der fragt efter vægt på varen, hvilket vil blive beregnet i check-out.

Tillæg ved gave indpakning på 10.-kr

Uafhentede pakker

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen inden tidsfristen eller afviser at modtage pakken, så kommer den retur til os. Da vi betaler GLS for denne service for GLS, vil du blive modregnet de 59.- kr på din ordre, som det koster at at håndtere pakken inklusive fragt. Beløbet modregnes returbeløbet.

Fragt og levering til internationale adresse

Vi sender pakker til EU-lande og udvalgte lande udenfor EU via GLS.

Leveringsprisen afhænger af de købte varers vægt.

Leveringstiden varierer alt efter destinationsland men kan tage op til 9 dage.

Pas godt på dine glas.

Vi anbefaler at du vasker dine glas efter anvisninger på de forskellige glas. Her kommer dog lige de vigtigste tips.

Anna von Lipa anbefaler at deres glas vaskes på et glas program med 40 grader. Undgå lange tørre programmer og åbn heller maskinen og lad det være tørremåden. Du skal sikre at din opvaskemaskine har afspænding og salt på. Du må ikke køre kalkprogrammer – mens dine glas er i maskinen. Vi anbefaler at du bruger svanemærket vasketabs. Det er bare en gang der skal til med for høj temperatur, så er syren i glasset ødelagt og der vil på et tidspunkt komme glaspest.

Kate og Dust serien tåler ikke opvask i maskinen.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Vi dækker ikke skader, som er sket ved almindeligt brug.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved, at vaske glassene forkert eller skader, som er sket ved anden forkert behandling.

Har du en reklamation, så beder vi dig kontakte kundeservice@remixbysofie.dk Her bedes du oplyse dit ordrenummer, samt beskrive hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Omhandler det noget med varen, så bedes du fremsender billeder, så vi kan se fejlen.

Særligt gældende for vores mundblæste glas.

Da disse er mundblæste, så vil der være forskel på glassene i tykkelse og i mønsteret. Du vil også opleve at der kan være luftbobler i glasset. Ingen af ovennævnte anses for at være en reklamation, da det er en naturligt for den type glas. Du vil også kunne opleve små sprækker i bunden på glas og vaser, dette betragtes heller ikke som en reklamation, da det er noget som forekommer når man tager glassene af fløjterne.

Har du ikke modtaget din pakke eller er den gået i stykker.

Drejer din henvendelse sig om en varer, som er gået i stykker under forsendelsen. Så skal du senest anmelde skaden 3 dage efter modtagelsen. Det gøres til kundeservice@remixbysofie.dk. her skal du huske at vedhæfte billeder, samt oplyse om ordrenummer. Vi skal bruger billeder af pakke labelen, kassen fra alle sider, indholdet og billeder af varen, som er gået i stykker.
Har du ikke modtaget din pakke, så kan du bruge track & trace hos GLS her.
Returnering.

Vi bytter julegaver, som er købt fra 1 november indtil 15.januar.

Ønsker du at returnere din ordre , så pakken sendes pakken altid sendes til:

Remix by Sofie
Frederikssundsvej 180 C
2700 Brønshøj
kundeservice@remixbysofie.dk

+4549406080

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Du kan nemt selv bestille din returseddel via dette link: Gå til returportal.
Det koster 35 kr. op til 15 kg.

Der modtages ikke pakker sendt pr efterkrav eller afhentes pakker, som er sendt til pakkeshops.

Du skal sikre at pakken sendes ansvarligt, ligesom du modtog den. Det betyder noget i forhold til, hvis varen skulle gå i stykker på vej tilbage. Da GLS kun dækker skader, hvor det er pakket, så pakken kan klare et fald på en meter.

Fortrydelsesret, ombytning og retur.

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Du kan nemt selv bestille din returseddel via dette link: Gå til returportal.
Det koster 35 kr. op til 15 kg.

Fortrydelsesretten gør sig gældende i 14 dage fra den dag, du har modtaget pakken. Vi giver pengene retur, hvis pakken kommer rettidigt frem.

Vi kan desværre ikke håndtere at bytte varerne, så I skal lave en ny ordre og så kreditere vi den gamle, hvis den er kommet rettidigt retur.

Varer der ikke tages retur:

 Fødevarer og fordærvelige varer. Der vil derfor ikke være byttemærker på disse.

 Møbler der tilpasses dine ønsker/special fremstilles (f.eks. stof til sofa, ben på spisebordsstol mm.)

– Special ordre på varer, som ikke er en fast del af sortimentet.

– Varer, som er købt secondhand/genbrugsguld.

Varens stand, når du sender retur

Varen skal være ubrugt og returneres i original emballage. Er der tale om beklædning, så må du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet/brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som du kan i en fysisk butik.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og efter gældende regler for de enkelte fragtselskaber. Skulle varen gå i stykker under forsendelsen, så skal du selv kontakte GLS og varen bliver ikke krediteret.

Pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, vil modtagelse blive nægtet.

Klagemuligheder/oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kundeservice@remixbysofie.dk.