Generelle oplysninger:

Remix by Sofie
Frederikssundsvej 180 C
2700 Brønshøj
CVR. nr. 20 38 54 99
Telefon: +45 49406080
Mail: kundeservice@remixbysofie.dk

Se åbningstider og oplysninger om butikken her.

FAQ

Bestilling af varer

Forudbestilling/preorder.

Når du forudbestiller en vare, betyder det at varen ikke er ankommet fra vores leverandører endnu. Derfor kan man med en forudbestilling skrive sig op til varen, således at man er sikker på at få den, når den kommer hjem fra leverandøren. Flere af vores varer er meget populære, så derfor kan det være en god idé at forudbestille, hvis man vil være helt sikker på at få den. Når du forudbestiller, så betaler man med det samme, men beløbet hæves først ved afsendelse.

Gavekort

Da det er muligt at købe gavekort til webshoppen, gør det samme sig gældende her. Her på webshoppen vælger du gavekortets beløb og betaler for det via kassen som normalt. Herefter vil du modtage en gavekort-kode, der efterfølgende – i en gyldighedsperiode på op til 2 år fra købsdatoen – kan benyttes til køb af varer på webshoppen.

Køb af varer og forsendelse.

Det er sikkert og simpelt at handle på Remix by Sofie’s webshop. Når du gennemfører en ordre på remixbysofie.dk, vil du automatisk få tilsendt en ordrebekræftelse via e-mail. Sørg altid for at tjekke at du har oplyst dine informationer korrekt. Bruger du en hotmail eller gmail, så er der stor sandsynlighed for, at ordrebekræftelsen havner i dit spam filter. Er der en fejl i den oplyste mail adresse, så vil du ikke modtage en ordrebekræftelse eller mailen med track and trace nummer på din pakke. Pengene trækkes først den dag vi afsender din ordre, men de vil dog stå reserveret på din konto.

Vær opmærksom på at, hvis du har købt varer, som er i restordre, så sendes ordren først når alle varer er på lager. Se næste afsnit.

Vi tager forbehold for tastefejl, prisfejl, udsolgte/udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører. Da vi forhandler mange håndlavede produkter, så vil der kunne opleves perioder med udgåede farver eller modeller. Du kan altid sende en mail og så kan vi skrive dig op.

Størstedel af vores varesortiment er håndlavet og derfor er produktbillederne vejledende. Vores mundblæste glas, kan have små bobler, hvilket er en naturlig del af det, at der kommer luft i mellem glaslagene. 

Keramikken variere ligeledes i udseendet, da glasurerne er levende og det er håndlavet. Derfor er billederne vejledende for hvordan de ser ud. 

Hvis intet andet er opgivet, så sælges varerne enkeltvis og der vil derfor stå, hvis det er et sæt øreringe eller 6 stk.

Vi sender med GLS

Afhent i butik:

Vælger du “afhentning i butik” af din ordrer, så ser vi gerne, at du afhenter hurtigst muligt – dog senest 14 dage efter. Herefter vil vi kontakte dig for at aftale forsendelse på din regning.

Har du ikke modtaget din pakke eller er den gået i stykker.

Drejer din henvendelse sig om en varer, som er gået i stykker under forsendelsen. Så skal du senest anmelde skaden 3 dage efter modtagelsen. Det gøres til kundeservice@remixbysofie.dk. her skal du huske at vedhæfte billeder, samt oplyse om ordrenummer. Vi skal bruger billeder af pakke labelen, kassen fra alle sider, indholdet og billeder af varen, som er gået i stykker. Har du ikke modtaget din pakke, så kan du bruge track & trace hos GLS her.

Restordre

Når du har bestilt en vare, som er i restordre, så afsendes hele ordren først når vi har alle varerne på lager. Det er forskelligt, hvor hurtigt de udsolgte varer kommer på lager. Dette skyldes, at det er håndlavede produkter og der kan gå alt fra 1 uge til 2 måneder. Du kan som udgangspunkt godt regne med, at udsolgte varer altid er bestilt. Desværre, så ved jeg ikke selv, hvornår de smelter en farve og har derfor svært ved at hjælpe med spørgsmål om, hvornår varen kommer på lager. Du kan til enhver tid skrive til kundeservice@remixbysofie.dk og få byttet varerne ud, hvis der er kommet andre på lager, som du kan bruge i stedet.

Udsolgte varer/ikke på lager.

De fleste af vores “ikke på lager” varer – er varer som kommer på lager igen. Benyt dig af vores service til at få besked, når den udsolgte varer – kommer på lager igen. Gå ind på den udsolgte varer og tryk på få besked, når varen er på lager.

Udsalg og rabatkoder.

Når vi køre udsalg på hele webshoppen, så er det IKKE muligt at bruge rabatkoder.

Betaling

Remix by Sofie modtager betaling med Mobilpay, VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. I forbindelse med betaling via VISA og Mastercard vil beløbet blive reserveret på din konto ved betaling, indtil betalingen trækkes ved ordrens afsendelse.

Alle beløb er i DKK/Danske kroner og er inkl. moms.

Remix by Sofie bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kort oplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Fragt og levering til Danmark

Remix by Sofie pakker og sender din ordre på alle hverdage, såfremt ordren er lagt på vores online shop inden kl. 12

Vi har valgt at samarbejde med GLS, men du vælger selv om du vil have tilsendt pakken til pakkeshop, erhverv eller privat. Pakken afhentes af GLS og får det første scan, når den afhentes hos os. Herefter sendes til din valgte pakke shop, arbejdsplads eller privat adresse. Du har 7 hverdage til at afhente pakken fra pakkeshop, herefter sendes den retur til os.

Der er gratis fragt ved køb over 799 kr. til pakkeshop. Herunder betales der fragt efter vægt på varen, hvilket vil blive beregnet i check-out. 

Vi har midlertidigt fjernet muligheden for at få pakket gaver ind.

Uafhentede pakker

Hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen inden tidsfristen eller afviser at modtage pakken, så kommer den retur til os. Vi betaler GLS for denne service og du vil derfor blive modregnet de 59.- kr på din ordre, som det koster at at håndtere pakken inklusive fragt. Beløbet modregnes returbeløbet. Vi vil altid kontakter dig, hvis din pakke komme retur.

Fragt og levering til internationale adresse

Vi sender pakker til EU-lande og udvalgte lande udenfor EU via GLS.

Leveringsprisen afhænger af de købte varers vægt.

Leveringstiden varierer alt efter destinationsland men kan tage op til 9 dage.

Returpolitik og fortrydelsesret. 

VI BYTTER JULEGAVER FREM TIL 1.FEBRUAR 2024🎄

Hos Remix by Sofie gives der 14 dages fuld returret alle varer købt i vores webshop og butik. Perioden for returretten regnes fra den dag, hvor du modtager ordren – til den dag du sender den.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Du kan nemt selv bestille en pakkeseddel via dette link og her udfylder du også retursedlen.: Gå til returportalen her.
Vi sender med GLS og det koster 25 kr. op til 15 kg.

Du skal vedlægge retursedlen eller en kopi af ordrebekræftelsen, som dokumentation for dit køb. Fragt dækkes ikke ved returnering.

Remix by Sofie
Frederikssundsvej 180 C
2700 Brønshøj
kundeservice@remixbysofie.dk

+4549406080

Vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav, pakker som er sendt til posthus eller pakkershops. Det er afsenders ansvar, hvis man benytter en anden retur metode eller fragtmand end den vi anbefaler her.

VIGTIGT. Manglende afhentning af en pakke eller at nægte at modtage en pakke, anses IKKE som en fortrydelse af købet. For at dække vores udgifter i forbindelse med returnering af en uafhentet pakke, må vi desværre modregne 59.- kr

Vi kan desværre ikke håndtere at bytte varerne, så I skal lave en ny ordre og så sende den anden ordre retur og vi kreditere den ved modtagelse.

Sådan skal du pakke en returforsendelse:

Du skal sikre at pakken sendes ansvarligt, ligesom du modtog den. Det vil sige både i original emballage og en ekstra kasse udenom. Pakken skal pakkes, så indholdet ikke går i stykker ved et fald på optil en meter. GLS kun dækker skader, hvor det er pakket efter deres anbefalinger, som du kan se her GLS pakkeanbefalinger.

Varer, som der ikke kan sendes retur:

 Møbler der tilpasses dine ønsker/special fremstilles (f.eks. stof til sofa, ben på spisebordsstol mm.)

– Special ordre på varer, som ikke er en fast del af sortimentet.

– Varer, som er købt secondhand/genbrugsguld.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Vi dækker ikke skader, som er sket ved almindeligt brug.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved, at vaske glassene forkert eller skader, som er sket ved anden forkert behandling.

Har du en reklamation, så beder vi dig kontakte kundeservice@remixbysofie.dk Her bedes du oplyse dit ordrenummer, samt beskrive hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Omhandler det noget med varen, så bedes du fremsender billeder, så vi kan se fejlen.

Særligt gældende for vores mundblæste glas.

Da disse er mundblæste, så vil der være forskel på glassene i tykkelse og i mønsteret. Du vil også opleve at der kan være luftbobler i glasset. Ingen af ovennævnte anses for at være en reklamation, da det er en naturligt for den type glas. Du vil også kunne opleve små sprækker i bunden på glas og vaser, dette betragtes heller ikke som en reklamation, da det er noget som forekommer når man tager glassene af fløjterne.

Varens stand, når du sender retur

Varen skal være ubrugt og returneres i original emballage. Er der tale om beklædning, så må du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet/brugt udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som du kan i en fysisk butik.

Hvordan passer du bedst på dine mundblæste glas.

Vi anbefaler at du vasker dine glas efter anvisninger på de forskellige glas. Her kommer dog lige de vigtigste tips.

Mundblæst glas kan ikke tåle at du putter meget varme eller kogende væsker i – du risikere at det sprækker eller eksplodere. Dette da det er lavet af flere lag glas og der kan være luft i mellem lagene. Der er spænding i glasset og varemen vil give det et chock. Det kan sagtens ske at det går godt med en kande, men det er ikke sikkert det gør med den næste.

Anna von Lipa anbefaler at deres glas vaskes på et glas program med 40 grader. Undgå lange tørre programmer og åbn heller maskinen og lad det være tørremåden. Du skal sikre at din opvaskemaskine har afspænding og salt på. Du må ikke køre kalkprogrammer – mens dine glas er i maskinen. Vi anbefaler at du bruger svanemærket vasketabs. Det er bare en gang der skal til med for høj temperatur, så er syren i glasset ødelagt og der vil på et tidspunkt komme glaspest.

Kate og Dust serien tåler ikke opvask i maskinen.

Klagemuligheder/oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kundeservice@remixbysofie.dk.